התמודדות עם רגשות שליליים: כך תחזירו את החיוביות לחיים בצורה טבעית ומהירה

טיפול ברגשות שליליים
תוכן עניינים

רגשות שליליים OUT, אופטימיות IN

תיאוריות רבות מענף הפסיכולוגיה מצאו כי לרגשות שליליים יש השפעה עוצמתית וארוכת טווח על החיים שלנו. רשימת רגשות שליליים היא די רחבה וכוללת בין השאר קנאה, כעס, מרירות ושנאה. רגשות דוגמת אלה משמשים כחומר בערה לאורח חיים לא בריא וראייה פסימית בכל תחומי החיים. בנוסף להשפעה העוצמתית שלהם, מתברר כי רגשות אלו נשארים איתנו זמן רב לאחר האירוע שגרם להם להופיע אצלנו והופכים לסוג של עננה כבדה שמשפיעה על הדרך שבה אנחנו תופסים את המציאות. לכן ברור מדוע טיפול ברגשות שליליים הוא בגדר חובה.

תחשבו על הפעם האחרונה שקרה משהו שגרם לכם לכעס, לשנאה או לכל רגש שלילי אחר. זה יכול להיות מייל שנכתב בצורה מזלזלת ותוקפנית, קללה שנזרקה לעברכם או אפילו ריב עם בן או בת הזוג שלכם. הרגש השלילי התעורר אצלכם בגלל אירוע שהצית אותו, אבל הוא נשאר אתכם גם שעות לאחר האירוע שגרם לו. שעות לאחר שהאירוע כבר הפך להיסטוריה, אנחנו עדיין מדמיינים בראש מה היינו אומרים לאותו אדם שקילל אותנו אם היה מולנו עכשיו או מנסחים במחשבתנו מייל עוקצני שנשיב לכותב ההודעה הלא נעימה שקיבלנו. מעבר לאותן תחושות, ייתכן מצב של השפעות התנהגותיות ופגיעה בתפקוד השוטף שלנו, מה שרק מחריף את הבעיה.

אז למה חשוב לא לתת לרגשות שליליים לתפוס מקום בחיים שלנו, ואיך טיפול בפרחי באך יכול לעזור לנו?

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

נקודת המוצא: רגשות עובדים כספירלות

אנחנו חיים את החיים שלנו כרצף של אירועים, מחשבות ורגשות שמשפיעים אחד על השני. אמנם כל אירוע יכול להיות נפרד אחד מהשני, אבל הדרך שבה אנחנו מסתכלים על החיים שלנו ומגיבים לסיטואציות מושפעת ממה שמתרחש אצלנו בגוף ובנפש מבחינה רגשית ופיזיולוגית בגלל מה שקרה לפני כן, מה שמוביל הן מבוגרים והן ילדים לחפש טיפול לדיכאון וחרדה, טיפול פסיכולוגי, או תרופתי להשבת האיזון בנפשם.

תאוריית הפסיכולוגיה החיובית מדמה את הדרך שבה הרגשות שלנו עובדים כספירלה. רגש מסוים גורם לנו להתייחס למציאות בצורה מסוימת, וזה גורם לרגשות מסוג דומה להתעורר.
בספירלה עולה, כלומר, ספירלה חיובית, אנחנו חווים רגש חיובי, שגורם לנו להסתכל על העולם בצורה חיובית, לראות את הטוב שבדברים ולהעריך את הדברים הקטנים, מה שגורם לנו לחוות רגשות חיוביים נוספים.
בספירלה יורדת, כלומר, ספירלה שלילית, אנחנו חווים רגש נגטיבי, שגורם לנו להסתכל על העולם בצורה צרה ופסימית. אנחנו מתמקדים בקשיים ובהיבטים שפחות טובים בסיטואציה, וזה גורם לרגשות השליליים להמשיך לזרום אלינו ללא הפסקה.

הופכים את הרגשות השליליים לחיוביים

המציאות שלנו יכולה להראות בדיוק אותו הדבר, אך הדרך שבה אנחנו מפרשים אותה תקבע איך היום שלנו יראה.

דמיינו שקמתם בבוקר, הילדים לא התעוררו בזמן ולא הספקתם לאכול כלום, אבל אתם חושבים לעצמכם "לא נורא, נאכל ארוחת צהריים גדולה". אתם מלאים אנרגיה ומרוצים על הבוקר שהיה לכם. אתם יוצאים לעבודה ושומעים מוזיקה שאתם אוהבים בדרך אליה, נהג עצבני עוקף אתכם וזורק כמה קללות לעברכם, ואתם משיבים לו בחיוך, הוא בטח סתם עצבני. הגעתם לעבודה שמחים ואופטימיים, אתם מצליחים לעבוד בצורה אפקטיבית והראש שלכם מסודר ומאורגן. קיבלתם הודעה במייל שאתם צריכים להכין מצגת לשבוע הבא, ואתם חושבים לעצמכם "סומכים עליי ובוטחים בי שאעשה את זה טוב" אתם מרגישים שהיום הזה הולך לכם טוב, ואתם מלאים מוטיבציה להוציא ממנו כמה שיותר. הכל הולך לכם מעולה היום, ומצב הרוח הטוב רק משתפר. סיימתם את העבודה להיום, אתם נוסעים הביתה וכשאתם מגיעים, אתם נושקים לבן או בת הזוג שלכם ושואלים אותם איך היה היום שלהם. מסתבר שהם מקבלים קידום, אתם מפרגנים להם וממשיכים איתם בשיחה נעימה וטובה וצוחקים יחד. אתם מסיימים את היום במיטה ונרדמים בין רגע, מסופקים ומאושרים.

 

רגשות שליליים? לא בבית ספרינו!

 

ומה קורה כשאנחנו מנוהלים על ידי רגשות שליליים?

עכשיו דמיינו שקמתם והילדים לא הסכימו לקום. גם הפעם לא הספקתם לאכול שום דבר הבוקר אבל הפעם אתם חושבים "אוי ואבוי, עכשיו אצטרך לחכות עד ארוחת הצהריים". אתם נוסעים בדרך לעבודה, כשנהג חסר אחריות עוקף אתכם ואפילו מעז לצעוק עליכם מהחלון. כל הדרך לעבודה אתם חושבים על הנהג החצוף הזה ומתמלאים כעס כלפיו. אתם מגיעים לעבודה, מתיישבים על המחשב שלכם, מתחילים לעבור על מיילים ומגלים שהטילו עליכם להכין מצגת לשבוע הבא. אתם אומרים לעצמכם "יופי, מפילים עליי את כל העבודה השחורה ולא מעריכים אותי". עכשיו אתם כבר ממש עצבניים, היום הזה ממש לא התחיל טוב והוא רק הופך גרוע יותר ויותר. אתם מתחילים את העבודה שלכם אבל לא מצליחים להתרכז ולהתקדם כמו שצריך, אתם רק מחכים שהיום הזה יסתיים ולא מצליחים לעשות את כל מה שתכננתם. אתם יוצאים הביתה וכשאתם מגיעים אין לכם סבלנות לפרטנר שלכם. בן או בת הזוג מספרים לכם שהם קיבלו קידום היום, מה שיוצא לכם מהפה זה "כל הכבוד" אבל אתם רק חושבים על זה שאתם מקנאים כי לא קיבלתם קידום כבר הרבה זמן. אתם הולכים לישון במצב רוח רע, והמחשבות שרצות בראש לא מאפשרות לכם להירדם.

האירועים בהם נתקלתם בשני הימים האלו הם זהים לחלוטין. בשניהם חוויתם אירועים לא נעימים ופחות נעימים, כי מה לעשות שהחיים שלנו תמיד שזורים בכאלה. מה שחשוב יותר הוא שאלו הם הרבה אירועים שאפשר לפרש גם כחיוביים וגם כפחות חיוביים (כמו המצגת בעבודה). ההבדל הוא הרגשות שהרגשתם כלפי כל אירוע והדרך שבה הגבתם לאירועים האלו. הרגשות האלו הפכו למשקפיים שדרכם ראיתם את כל שאר האירועים שקרו לכם באותו היום. ויש לכך השפעה עצומה.

מה זה אומר? כולנו חווים אירועים לא נעימים ונסיבות שיכולות לגרום לנו לכל אותם סוגי רגשות שליליים כמו קנאה, כעס, מרירות ושנאה. השאלה היא אם אנחנו נותנים לרגשות השליליים האלו מקום בחיים שלנו. אם נצליח להשתחרר מהרגשות השליליים שמתעוררים אצלנו ולא לייחס להם חשיבות כה גדולה, נוכל לחוות אירועים בחיים שלנו בצורה חיובית יותר, לראות את הדברים הטובים יותר ובשורה התחתונה – להיות מאושרים יותר. יש פתרונות כאלה בדיוק.

מחפשים טיפול ברגשות שליליים? הכירו את פרחי הבאך

כיום, לרפואה המערבית יש טיפולים תרופתיים רבים שעוזרים למנוע רגשות שליליים, כאשר כדורים פסיכיאטריים ונוגדי דיכאון הפכו לפתרון העיקרי של הרפואה הקונבנציונלית. הם אכן עשויים להיות יעילים בחלק מהמקרים, בעיקר בכל הנוגע להפחתת התסמינים הפיזיים הנובעים מאותם רגשות נגטיביים. הבעיה בכדורים אלו היא שהם משמשים כפלסטר, ולא בטיפול אמיתי בבעיה עצמה. כדורים כאלו צובעים את המציאות בצורה חיובית יותר לזמן מוקצב, שלאחר מכן המטופל חוזר להיות בעל "פתיל קצר" וכל הרגשות שנדחקו לצד חוזרים, ובגדול.

בנוסף לעבודה שכדורים אלו הם לא פתרון יעיל במיוחד לטווח הארוך, הם גם מגיעים עם מחיר גבוה של תופעות לוואי אפשריות רבות כמו אובדן תיאבון, עייפות יתר או חוסר שינה, חוסר ריכוז, רגשות לחץ וחרדה וברוב המקרים הם גם יוצרים תלות פיזית שהופכת להתמכרות. האדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לראות את המציאות באופן חיובי מבלי לצרוך את אותם כדורים. כל ניסיון להפסיק או להפחית את צריכתם עלול לגרום לתסמינים פיזיים שרק הופכים את הבעיה למורכבת יותר.

לעומת זאת, לרפואה הטבעית יש פתרונות שיכולים לעזור להיפטר מהרגשות המזיקים לכם ולהתמודד איתם בצורה הוליסטית ועמוקה שמשפיעה לטווח ארוך, בלי תופעות לוואי לא נעימות. לכן ניתן ואף מומלץ להתבסס עליהם, או לחלופין לשלב אותם עם הטיפולים הקונבנציונליים יותר. זה מתחיל עם פתרונות משלימים דוגמת מדיטציה לשחרור רגשות שליליים, שעשויה להעניק לאדם את השקט הנפשי לו הוא זקוק. רצוי להיות רגועים ככל שניתן ולהפחית מתחים ולחצים, הן מבחינה פסיכולוגית והן בהיבט הפיזי. ספורט או תזונה מותאמת אישית יכולים לעשות פלאים לגוף ולנפש שלנו גם יחד, ועשויים לסייע ב"המרת" רגשות נגטיביים לחיוביים.

טיפול ברגשות שליליים באמצעות פרחי באך

טיפול ברגשות שליליים בעזרת פרחי באך

טיפול בפרחי באך נוצר על מנת לטפל במצבים רגשיים ונפשיים, ועבור רגשות שליליים ישנן מספר תמציות יעילות במיוחד. יתרון מרכזי הוא שהם פונים למכנה המשותף הרחב ביותר של המשתמשים, לרבות אוכלוסיות רגישות שחלק מהטיפולים האחרים עלולים שלא להתאים להן. בדרך זו אתם תוכלו לסמן "וי" על המשימה של שחרור רגשות שליליים עם מינימום סיכונים ותופעות לוואי.

תמצית ה – HOLLY היא תמצית מעולה לטיפול במצב רגשי זה. התמצית עוזרת לנו לראות את החלקים הטובים במציאות ובעצמנו ומעלה את רמות האנרגיות שלנו. את מקומם של רגשות שליליים כמו כעס, קנאה, שנאה ומרירות, תופסים רגשות של אהבה ושמחה. התמצית מחלישה ואף מעלימה אגרסיביות לא בריאה ופסימיות מיותרת, שבעבר מנעה מהמטופל לחיות חיים מאושרים ולחוות רגשות חיוביים.

על פי עיקרון הספירלה של הפסיכולוגיה החיובית, טיפול בפרחי באך יעיל במיוחד נגד רגשות שליליים. תמציות ה – HOLLY עוזרות להכניס לחיים שלנו רגשות חיוביים שגורמים לרגשות חיוביים נוספים ומעלים אותנו מעלה בספירלת החיוביות.

אז איך מתחילים?

אם גם אתם מחפשים טיפול טבעי ברגשות שליליים ורוצים למצוא את התרופה שתעזור לכם להיפטר מהכעס, השנאה והמרמור שעומדים בפני האושר שלכם – או אם אתם מחפשים טיפול בחרדות, טיפול בעצבות או דיכאון – טיפול בפרחי באך הוא הפתרון המושלם עבורכם. בחנות שלי תוכלו לרכוש את תמצית פרחי באך אנרג'י, לתחושה חיובית פרחי באך אנרג'יואופטימית ולהפחתת רגשות שליליים. את התמצית הזו הכנתי משילוב של כמה תמציות יחדיו, על מנת לסייע לכם להשתחרר מהתחושות השליליות ולחזק את האופטימיות, התקווה והאמון בחיים. התמצית עשויה להפחית את תחושות המועקה, ולגרום לשיפור בשמחת החיים, באנרגיה וברוגע.

ההתאמה האישית היא חלק משמעותי בטיפול בפרחי באך, ואני נותנת לכך מענה גם בקליניקה שלי. תוכלו לרכוש תמצית פרחי באך בהתאמה אישית, לאחר שאלון אבחון ובחינת ההיסטוריה הרפואית והנפשית, התסמינים שאתם חווים, נסיבות החיים שלכם וכן הלאה. בדרך זו אפשר לטפל בקושי באופן פרטני, מה שבמקרים רבים יכול להגדיל את אחוזי ההצלחה של הטיפול ולקצר אתכם במסע לעבר האופטימיות.

לפרטים נוספים ולייעוץ, מוזמנים ליצור איתי קשר בשמחה.

 

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי