טיפול בחוסר ביטחון עצמי בזוגיות וביישנות – פרחי באך

תוכן עניינים

יותם, בחור צעיר ומקסים בן 21, הגיע אליי לטיפול בביישנות שלדבריו מטרידה אותו מאז שהוא ילד. הוא מעיד שהוא אהוד ואהוב על חבריו ואפילו יש לו חבורה מצומצמת של חברים שמלווים אותו מבי"ס התיכון, ולמרות זאת מבחינה חברתית , הוא מתקשה מאוד. הוא ביישן, סגור ומופנם ומרגיש חוסר ביטחון עצמי. לא יודע איך להיות אסרטיבי ולעמוד על שלו, להגיד את דעתו בעיקר אם היא שונה מדעת הרוב ומרגיש צורך לרצות את כולם.

יותם אוהב להיות לבד, יודע להעסיק את עצמו ואינו מרגיש בדידות ברוב הפעמים, אך היה מעוניין להרגיש יותר ביטחון עצמי עם אנשים חדשים שאינו מכיר (במיוחד נוכח העובדה שבקרוב יתחיל את לימודיו באונ'), מעוניין לדעת לתקשר טוב יותר עם הסביבה ולהרגיש נינוח בקרב בני גילו, ובעיקר, להתגבר על הפחדים המונעים ממנו להעז וליצור קשרים חברתיים חדשים.

יותם גם שיתף אותי שהוא חש חוסר ביטחון עצמי בזוגיות. הוא נלחץ מאוד באינטראקציה מולן ומרגיש שהלב שלו יוצא מהחזה והדופק מטפס מעלה, הלחיים מסמיקות, הידיים מזיעות והקול רועד והוא פשוט לא מצליח לשלוט בעצמו. לא מצליח לדבר, להביע את עצמו ומי שהוא ולהגיד מה שהוא באמת רוצה. זה כל כך קשה לו וגורם לו למבוכה רבה, עד שהוא כבר הרים ידיים והגיע למצב שהוא כבר אפילו לא מנסה לגשת ולדבר עם נשים.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

בסיום השיחה הראשונה שלנו, יותם שיתף אותי ואמר שהוא כבר מרגיש הקלה. סוף סוף הוא פרק את שעל ליבו. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא דיבר עם מישהו על רגשותיו ותחושותיו וזו הייתה הקלה גדולה עבורו.

לאחר שלב האבחון, הכנתי עבור יותם בקבוק תמצית פרחי באך מותאמות למטרות הטיפול. כבר לאחר השבוע השלישי, הוא דיווח לי שהוא מרגיש שינוי בתחושות שלו באינטראקציה עם חברים וגם עם נשים (ואפילו סיפר לי שלראשונה ביקש טלפון מחברה לעבודה!), יותם מרגיש יותר נינוח ופחות לחוץ ועצבני, יותר בטוח בעצמו ואפילו מצליח להביע את דעתו בחופשיות וללא חשש. אפילו הקשר עם בני משפחתו התחזק ויותם הרגיש כי הוא הצליח להיפתח אליהם ולשוחח איתם בקלות מבעבר.
הטיפול של יותם היה תהליך הדרגתי שנמשך לאורך ארבעה חודשים שבסיומו הוא חיזק את הביטחון העצמי שלו, התגבר על החרדה החברתית והביישנות וממש התחיל חיים חדשים.

חוששים לדבר מול מספר אנשים? מפחדים לדבר עם בני המין השני? לא יודעים איך להיות אסרטיביים מול הקולגות במשרד או מול הבוס או אפילו מול חברים ומשפחה? חווים תסכול, חרדות, חוסר אונים, כעס ודכדוך?
בעזרת תמציות פרחי באך ניתן לפתח ביטחון עצמי. הטיפול הינו טבעי וממוקד, ללא תופעות לוואי ויסייע לכם להגביר את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות העצמית.
והכי חשוב, אין צורך במפגשים אישיים, שיחות פסיכולוג או אימון אישי ואפילו אין צורך להאמין בטיפול. יש צורך אחד עיקרי והוא – לרצות לשנות ולשפר את הביטחון העצמי וליטול את הטיפות באופן קבוע בהתאם למינון שנקבע.

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי