טיפול טבעי בגיל המעבר

טיפול בתופעות גיל המעבר
תוכן עניינים

גיל המעבר אצל נשים, המתרחש לרוב בסוף שנות הארבעים או תחילת שנות החמישים, מלווה בשינויים הורמונליים. בין היתר, ירידה בייצור של הורמון הפרוגסטרון וירידה בייצור אסטרוגן. שינויים אלו טומנים בחובם, במקרים רבים תופעות לא נעימות, כגון גלי חום, עייפות, מצבי רוח משתנים, אכילה רגשית, דכדוך ודיכאון, נדודי שינה,  חרדה, ירידה במוטיבציה, התכווצויות שרירים ועוד. בעוד שבעבר אישה אשר הגיעה לגיל המעבר נאלצה פשוט לסבול מהסימפטומים הללו עד לחלוף התקופה, כיום ניתן ליהנות ממגוון רחב של פתרונות אפקטיביים אשר בכוחם להקל בצורה משמעותית על התסמינים ואף להעלימם קליל. כך יוצא, שכיום כל אישה אשר מגיעה לגיל המעבר וחווה לפחות חלק מהסימפטומים המוזכרים לעיל הפוגעים ברמה ובשגרת חייה, צריכה ויכולה למצוא וליישם את אחד מהפתרונות היעילים למיגור הסימפטומים ולהקפיד בנוסף לשמור על אורח חיים בריא. זה הרגע להציג לכן את אחת השיטות היעילות של גיל המעבר טיפול טבעי – טיפול בפרחי באך.

טיפול בתופעות גיל המעבר בעזרת פרחי באך: פשוט, ממוקד… ויעיל מאוד

כל אישה צפויה להגיע בשלב מסוים בחיי לגיל המעבר ("מנופאוזה"). תקופה זו, המתרחשת בסוף שנות ה-40 או בתחילת שנות ה-50 לחיי של האישה, מבטאת את סיום הפוריות של האישה. בתקופה זו ייצור ההורמונים בגוף האישה מופחת פחות, עקב הירידה בתפקוד השחלות. המחזור החודשי פוחת בהדרגה, ובשלב מסוים אף מסתיים לחלוטין. זאת ועוד, גיל המעבר כרוך בתסמינים אפשריים לא נעימים, דוגמת גלי חום, הזעה מוגברת, נדודי שינה, עייפות, דיכאון, שינויים קיצוניים במצב הרוח, ירידה בחשק המיני, פגיעה בעור – והרשימה עוד ארוכה. כאן כבר אפשר להבין מדוע מדברים על טיפול בתופעות גיל המעבר וחשיבותו.

אישה אינה יכולה למנוע לחלוטין את הכניסה לגיל המעבר. עם זאת, בהחלט ניתן להפחית בצורה ניכרת את התסמינים המופיעים באותה תקופה ובכך לשפר את מצבה של האישה, התחושות האישיות שלה והביטחון העצמי. טיפול בפרחי באך בתופעות גיל המעבר יכול לספק תוצאות מצוינות.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

הדרכים המסורתיות לטיפול בתסמיני גיל המעבר

בשנים עברו, לא היה מנוס מהאישה אלא לסבול מהתופעות המתרחשות בגיל המעבר עד יעבור זעם. עם הזמן התגברה המודעות לכך שיש מספיק מה לעשות כדי להקל על התסמינים. טיפולים הורמונליים, שמיועדים להכניס לגוף את ההורמונים שכבר לא מיוצרים באותו אופן בתוכו, נכנסו לתמונה והפכו לנפוצים.

לצד זה אפשר לשפר את המצב משמעותית באמצעות נטורופתיה, בעיקר בכל הנוגע לצריכה של מאכלים בהם כמות ראויות של אסטרוגנים מהצומח: למשל סלרי, סויה, פטרוזיליה, אגוזים, פשתן ועוד. הסיבה היא שכחלק מהתהליכים שגוף האישה עובר במהלך השנים, מתרחשת ירידה משמעותית ברמות האסטרוגן בגופן.

צמחי מרפא ותוספי תזונה יכולים לחולל אף הם שינוי חיובי, ולכן נהוג לשלב אותם בתוכניות התמודדות רבות עם התופעות הצצות בגיל המעבר.

היתרונות של טיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות פרחי באך

פרחי באך נחשבים כיום לאחד הפתרונות המומלצים למגוון רחב של בעיות, כולל טיפול בתופעות המזוהות עם גיל המעבר. המדובר הוא בפורמולות ייחודיות, המבוססות על שילוב של כמה מבין 38 תמציות פרחים שהתגלו על ידי מפתח השיטה. התאמה נכונה של התמציות לאדם או למאפייני הבעיה שהוא סובל ממנה, עשויים להציע לו שיפור כוללני במצב והקלה בתסמינים אותם הוא חווה.

טיפול בתסמיני גיל המעבר בעזרת פרחי באך מציעה כמה יתרונות חשובים מאוד בהשוואה לדרכי טיפול אחרים. מדובר בטיפול טבעי לחלוטין, ולכן אין כאן סיכון עבור המטופלות (מה שלמרבה הצער אי אפשר על כל הטיפולים המוצעים כיום לתופעות גיל המעבר). הטיפול פשוט מאוד, קצר מועד באופן יחסי ואינו כרוך כלל בתופעות לוואי. קל מאוד לשלב אותו בשגרת החיים הנוכחית של האישה.

עוברים את גיל המעבר בהצלחה

חשוב להזכיר שבהרבה מאוד מקרים, מומלץ לשלב בין טיפול בתופעות גיל המעבר בכמה וכמה אופנים, תוך הנחה ששילוב הטיפולים עשוי להגדיל את מידת היעילות שלהם. דגש חשוב אחר בדרך להצלחה הוא התאמה אישית של הטיפולים למאפייני האישה, הנעשית באמצעות אבחון מלא של מצבה. את האבחון אני מבצעת באמצעות שאלון ייעודי שהמטופלות ממלאות, ממנו אני יכולה להסיק על התופעות הספציפיות שהן חוות, ההשפעה על חייהן וכמובן – דרכי הטיפול האפשרויות בבעיה.

בכל הנוגע לאפשרות טיפול בפרחי באך בתופעות גיל המעבר, אני מציעה עבורכם שני פתרונות עיקריים. הראשון שבהם הוא לרכוש פורמולה המותאמת באופן ספציפי לתופעות גיל המעבר, שניסיון החיים והידע המקצועי שלי הצביעו על יעילותה. בנוסף תוכלו תמיד להתאים פורמולה באופן אישי, לאחר אבחון מקיף, בחינת התסמינים שאתן חוות והתאמה לצרכים ולרצונות שלכן.

מגוון רחב של שיטות טיפול

העובדות מראות שרוב הנשים מצליחות להתמודד בצורה יעילה עם תופעות גיל המעבר גם ללא טיפול מעמיק יותר, וכך גם תופעות טרום גיל המעבר אצל נשים. עם זאת, מומלץ כמובן לשקול כל כלי שיקל על המצב. במקרים הפשוטים ייתכן שבעזרת כמה התאמות בשגרת החיים – למשל הקפדה על פעילות גופנית מותאמת, לבישה של בגדים רכים ומאווררים, הקפדה על ארוחות קטנות במרווחי זמן קבועים או אוורור נאה של הבית – אפשר יהיה להקל משמעותית על התופעות.

התמודדות עם תופעות של גיל המעבר יכול להגיע מהרפואה הקונבנציונאלית ולכלול טיפול הורמונלי. בשיטה זו מותאמים לאישה תחליפים של ההורמונים שהכמויות שלהם יורדות במהלך גיל המעבר – בעיקר אסטרוגן ופרוגסטרון – כך שהאישה לא תחווה את התופעות המזוהות עם המחסור. שימו לב שהטיפול ההורמונלי מושפע מהמאפיינים האישיים של האישה, בעיקר בכל הנוגע לשאלה האם היא עדיין מקבלת את המחזור החודשי. אם האישה מקבלת מחזור, יש לטפל לרוב בעזרת תחליפי אסטרוגן ופרוגסטרון. במקרה בו האישה עברה ניתוח להסרת השחלה ו/או הרחם, מסיבה מסוימת, עשוי להיות מותאם לה טיפול באסטרוגן בלבד. אחשוב שהאישה תקבל את הטיפול מוקדם ככל שניתן: לפני גיל 60 או כעבור עד עשר שנים מתחילת הפסקת המחזור.

פתרון אחר, שהפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות, מגיע מעולם הרפואה המשלימה. הוא עשוי לבוא לידי ביטוי בטיפולים נטורופתיים, דיקור סיני, תכשירים הומיאופתיים, טיפול בעזרת פרחי באך – רשימת האפשרויות של טיפול טבעי בגיל המעבר עוד ארוכה. כמובן שניתן לשלב בין הטיפול הקונבנציונאלי למשלים. כדי לבחור בדרך הטיפול היעילה ביותר, חשוב לערוך היכרות עם האפשרויות השונות, ובסופו של דבר לבחור בשיטת הטיפול (או בשילוב בין מספר שיטות טיפול שונות), אשר מתאים בצורה הטובה למטופלת, לאורח החיים שלהם, ולאמונות שלה.

גיל המעבר טיפול טבעי

גיל המעבר טיפול טבעי? בעזרת פרחי באך!

היתרון הגדול של טיפול באמצעות פרחי באך, טמון בעובדה שמדובר בטיפול טבעי אשר מותאם באופן פרטני למטופלת – כידוע, לא כל הנשים המגיעות לגיל המעבר, מתלוננות על אותם התסמינים, או על אותה חומרה של התסמינים. טיפול באמצעות פרחי באך מבטיח שקט נפשי מכיוון שהוא לא גורם לתופעות לוואי מסוגים שונים, והוא גם לא מצריך מהמטופלת יותר מדי – כל מה שהיא צריכה זה פשוט להקשיב להוראות המטפלת, וליטול את התמציות בהתאמה. הליך הטיפול בפרחי באך יהיה בדרך כלל קצר מועד. הטיפול עצמו מבוסס על אבחון מקיף ומעמיק אשר ייעודו לאפשר למטפל להתאים את תמציות פרחי הבאך למטופלת.

את גיל המעבר אי אפשר לבטל, אבל באמצעות הטיפול אפשר להפוך אותו להיות פשוט ומהנה יותר. את התוצאות של טיפול טבעי לגיל המעבר אמורות המטופלות להרגיש בתוך זמן קצר מתחילת נטילת התמציות. כאמור, הטיפול באמצעות פרחי באך יכול להגיע כטיפול בפני עצמו, או כטיפול משלים לטיפול ההורמונאלי הקונבנציונאלי – הכול בהתאמה לבחירת המטופלת.

כיום, אפשר לעבור את גיל המעבר בשלום, עם מינימום של סימפטומים לא נעימים, כאשר כל מה שצריך לעשות, זה פשוט לבחור תרופה טבעית לגיל המעבר הנחשבת ליעילה במיוחד. טיפול באמצעות פרח באך מהווה כיום את אחת משיטות הטיפול הפופולאריות ביותר, ולו בשל העובדה שמדובר בטיפול שהוא גם טבעי, וגם טומן בחובו רמת יעילות גבוהה.

מעוניינות לקבל ייעוץ והכוונה? מחפשות את התמצית שתשפר את המצב שלך באופן מושלם? אתן יותר ממוזמנות ליצור איתי קשר. אשמח לסייע לכן להפוך את גיל המעבר לאחת התקופות הקסומות של חייכן.

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי