על טיפול בכעסים בצורה טבעית

טיפול בכעסים
תוכן עניינים

אנשים אשר מתמודדים עם התקפי כעס וזעם קיצוניים, עלולים לסבול מירידה משמעותית ברמת החיים, מקשיים חברתיים ומפגיעה כללית בהתנהלות היום-יומית שלהם: הן בעבודה, הן בזוגיות והן בתחומי חיים אחרים. חשוב מאוד שאדם אשר מזהה שבמקום שהוא ינהל וישלוט בכעסיו, הם שולטים ומנהלים אותו, יפעל בנידון ויפנה לקבלת טיפול. זה ממש לא חייב להיות מורכב. טיפול בכעסים, כמו גם בהתקפי זעם, הוא אפקטיבי ויעיל. הוא יוכל לסייע לאותו אדם להחזיר את החיים שלו לידיו ולצעוד לעבר עתיד אופטימי יותר.

המאפיינים של התקפי זעם וכעסים

כל אחד מאתנו עלול להגיב בכעס ואף בזעם לסיטואציות שונות בחיים. לעיתים זה בעקבות פרשנות למצב או להתנהגות המתפרשת אצלנו כמכעיסה, ולעיתים כתוצאה מעייפות, לחצים או אפילו תחושת רעב – כאשר חוסר האונים המלווה תחושה כזאת עלול לגרום לנו להגיב ביתר כעס. העניין הוא שבעוד שרוב האנשים יודעים לשלוט בכעס, להבין את מקורו וגם לווסת את התחושה שגרמה לו, אנשים אחרים אינם מסוגלים לשלוט בכעסים שלהם או בהתקפי הזעם. הם מגיבים בכעס לא פרופורציונאלי בסיטואציות רבות ולעיתים קרובות, מה שפוגע ביחסים שלהם עם הסביבה ובמישורים השונים של חייהם. כמובן, שאנשים אשר סובלים מהתקפי כעס וזעם מרחיקים מעצמם אנשים אחרים. הם עלולים למצוא את עצמם מנודים מסיטואציות חברתיות כאלו ואחרות, ואף עלולים לאבד את המשרה שלהם כתוצאה מתגובות של זעם כלפי עמיתים או מנהלים. לכן, חשוב לבצע טיפול בכעסים

אתגרים בתחום טיפול בכעסים

אחד האתגרים העיקריים הוא לאתר מהן הסיבות האפשריות לאותה התנהגות שלילית. פעמים רבות, הבסיס לאותם כעסים או התפרצויות זעם נמצא בעבר, לרבות דפוסים שהילד "אימץ" מהוריו או מאורע טראומתי שחווה ושפגע בו באופנים שונים. ההתמודדות עם כעסים בהחלט יכולה להתבצע תוך כדי ניתוחי אישיות, בתחומים דוגמת פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, ,דמיון מודרך ועוד. טיפולים אלו עשויים לגשת לשורש הבעיה, אולם הם ממושכים מאוד – לעיתים נדרשים שנים עד שרואים תוצאות – ולא מתאימים לכל אחד או אחת. חשבו למשל על ילדים, שעלולים להתנגד בכל תוקף לטיפולים מהסוג הזה או להימנע מלשתף פעולה בהם (יש הסבורים כי טיפול בכעסים אצל ילדים מורכב מאשר טיפול מקביל למבוגרים). ישנם טיפולים פרטניים, ולצד זאת טיפולים המיועדים לקבוצת אנשים הסובלים מהבעיה: סדנא בשביל טיפול בכעסים, קבוצות תמיכה וכן הלאה.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

טיפול בכעסים באמצעות תרופות

תרופות עשויות אף הן להיכנס לתמונה, כשבדרך כלל הן מיועדות להקל על התסמינים הנלווים של ההתנהגות: תרופות למטרות הרגעה, למשל, מהוות חלק בלתי נפרד מההתמודדות עם התקפי זעם. התרופות עשויות להיות יעילות למטרת הרגעה אישית, אולם לא מדובר כאן בפתרון ארוך טווח. מה גם שהשימוש בתרופות כרוך בתופעות לוואי אפשריות, ובחלק מהמקרים גם בסכנת התמכרות. התרופות אינן מתאימות לכל אדם, למשל אנשים מבוגרים או כאלו הסובלים מבעיות בריאותיות וממחלות שונות עלולים להינזק מהן. במקרה של טיפול בכעסים אצל מבוגרים, ייתכן מצב בו השינויים החיוביים הנובעים מהשימוש בתרופות נעשים בטלים בשישים אל מול החסרונות שבנטילה

טיפול בכעסים

טיפול טבעי בכעסים- הדרך היעילה

החדשות הטובות הן שכיום ישנן שיטות טיפול רבות בכעס ובהתקפי זעם, אשר ייעודם ללמד את אותם אנשים לשלוט בכעסים. אחת מהשיטות הנפוצות היא טיפול בכעסים בצורה טבעית. כמובן, ישנן עוד שיטות רבות, אך טיפול באמצעות תמציות נחשבת כאחת מהשיטות המועדפות, ולא בכדי. הליך טיפול מתחיל בשלב הראשון באבחון מקיף של הבעיה ומקורה – כידוע, אצל כל אחד התקפי זעם וכעס עלולים לבוא לידי ביטוי בצורה שונה, ובכדי להעניק את הטיפול האיכותי והיעיל ביותר, חשוב בשלב הראשון לאפיין אותו כהלכה. מלבד העובדה שהטיפול ותאם באופן אישי למטופל, מדובר בהליך טיפולי ממוקד, אשר כולל בעיקר שימוש בתמציות שונות, ובמינימום של שיחות – מפני שטיפולי שיחות לא בהכרח יתאימו לכל האנשים.

לכן, טיפול בכעסים יכול להוות כאלטרנטיבה לטיפולים אלו, או גם להוות כטיפול נוסף לצד הטיפול הפסיכולוגי, האימון האישי או הפסיכיאטרי אשר יהיה מבוסס על שיחות. זהו טיפול טבעי, כך שאנשים אשר חוששים משיטות טיפול לא טבעיות ואשר מחפשים טיפול כגון חוסר סבלנות, בחרדות ועוד, יגלו העדפה ברורה לשיטה טיפולית זו על פני השיטות הרלוונטיות האחרות.

טיפול בכעסים- לסיכום

אז אם גם אתם חשים שקשה לכם לשלוט בכעסים שלכם, ושהתקפי הכעס והזעם פוגעים ברמת החיים שלכם ומקשים עליכם בהתנהלות בסיטואציות חברתיות ובחיים בכלל, אין ספק כי טיפול בכעסים בצורה טבעית עשוי להיות הדרך האופטימאלית לקראת טיפול בבעיה והשגת שיפור משמעותי באיכות החיים. אתם יכולים לקנות תמציות מוכנות מהחנות שלי, בהתאם למצב האישי או לתסמינים הכלליים שאתם חווים (למשל: להרגעה), ואף לפנות אליי לצורך קבלת תמציות בהתאמה אישית מלאה לאחר הליך אבחון קצר.

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי