כך תטפלו בחוסר מוטיבציה, פסימיות ודחיינות

חוסר מוטיבציה

טיפול חדשני בחוסר מוטיבציה, פסימיות ודחיינות

 מכירים את זה שאתם יודעים שאתם צריכים לצאת לחדר הכושר להזיז את הגוף שלכם, ובמקום זה אתם נשארים בבית ואוכלים את השוקולד שהביאו לכם מחו"ל לא מזמן? את הטופס הזה שיושב לכם על השולחן כבר חודשיים ואתם לא מצליחים לשכנע את עצמכם למלא?

חוסר מוטיבציה ודחיינות אלו דברים שכולנו מכירים, ולפעמים מגיעה איתם גם הפסימיות שמרחפת מעל ראשנו ומשכנעת אותנו שאין לנו אפילו סיבה לנסות. מה אנחנו אמורים לעשות כשזה קורה? לוותר לעצמנו? להילחם בזה ולעשות את מה שצריך להיעשות למרות זאת?

יש אין ספור ספרים שינסו להרים אתכם מהכיסא ולגרום לכם להתחיל להזיז את עצמכם וגורואים שמתיימרים לגרום לכם לשנות את הדרך בה אתם רואים דברים ולהפסיק להיות עצלנים. אבל מי שניסה את הדברים האלו בפועל, יודע שלפעמים זה לא כל כך פשוט.
ומעבר לזה שכולם מרגישים חוסר מוטיבציה ופסימיות מדי פעם, חלקנו מתמודדים עם הבעיה הזו באופן יום יומי וצריכים לקבל טיפול מקצועי שיעזור לנו לשנות את דפוסי המחשבה וההתנהגות שלנו.

אם אתם מתמודדים עם חוסר מוטיבציה ודחיינות כרונית ומרגישים שאתם פסימיים, או אם אתם מחפשים טיפול ברגשות שליליים, יכול להיות שפרחי באך זה בדיוק מה שאתם צריכים.

 

לא מצליחים להניע? טיפול בפרחי באך עם תמצית ה – Hornbeam

טיפול בפרחי באך יעיל כטיפול במצבים רגשיים ונפשיים רבים, ותמצית ה – hornbeam היא כנראה התמצית שמתאימה בצורה הטובה ביותר למצבים בהם עולים רגשות חוסר המוטיבציה והדחיינות.

חיי היום יום שלנו מלאים במטלות ומשימות שאנחנו חייבים לבצע: פרוייקטים בעבודה, עבודות בית, שיחות תמיכה לחברים, בילוי עם הילדים – וזה עוד לפני שדיברנו על התקלה באוטו שמחייבת אותנו לשנות את סדר היום ולנסוע למוסך או את המטרות האישיות שלנו שדורשות גם הן לא מעט זמן והשקעה.

מספיק לדעת מה הכינוי של תמצית ה – Hornbeam בשביל להבין שהתמצית מתאימה בדיוק עבור התמודדות עם שגרה שכזו – נוגדן יום ראשון, או באנגלית "Monday Blues" הוא הכינוי הכמעט רשמי של התמצית הזו.

התמצית מפיגה מחשבות של פסימיות וחוסר מוטיבציה לבצע משימה או מטלה עוד לפני שהתחלנו לבצע אותה. לפעמים חוסר המוטיבציה והפסימיות שלנו מתעוררים בזמן הפעילות, ולמצב כזה נעדיף את תמצית ה – Olive, אבל כאשר הרגשות האלו סובבים את עצם התחלת המשימה שלנו, Hornbeam זו התמצית המושלמת.

 

התמצית מקלה על תסמינים שפוגעים ביכולת שלנו להיות פרודקטיבים ויעילים כמו:

  • מלחמה פנימית בין ידיעה שצריך לעשות את המשימה, אל מול התנגדות חזקה שמורה לנו לא להתקרב למשימה שצריכה להתבצע.
  • עצלנות שמונעת מאיתנו להתקדם בסדר היום שלנו.
  • חוסר מיקוד ודחיינות שגורמים לנו לבזבז זמן על דברים כמו גלילה חסרת מטרה בפייסבוק וגלישה באינטרנט.
  • חוסר מוטיבציה להתחיל לפעול.
  • פסימיות לגבי היכולת שלנו להצליח במה שאנחנו צריכים לעשות.
  • ראייה פסימית על המצב שגורמת לכל אתגר קטן להיראות כמו אתגר ענק.

אם אתם צריכים את דחיפת המוטיבציה הזו שתעזור לכם להתחיל להשיג יעדים ולמחוק דברים מרשימת המטלות שלכם, נסו טיפול פרחי באך עם תמצית ה – Hornbeam, ותראו איך הדברים מתחילים להשתנות.

 

מרגישים תשושים? טיפול בפרחי באך עם תמצית ה – Olive

תמצית ה – Olive מטפלת במצב מנטלי דומה של פסימיות, חוסר מוטיבציה ודחיינות – אבל ההבדל הוא שכאן מקור הבעיה הוא שונה. תמצית זו מיועדת לאנשים שלא מצליחים להמשיך לפעול ולסיים את המשימות שלהם בגלל תשישות אמיתית וחוסר מוטיבציה משוועת.

התמצית מתאימה לסטודנטים שלומדים בצורה אינטנסיבית מאוד, אנשים שעוברים תקופה לחוצה וקשה בעבודה וגם עבור מי שמרגיש פסימי וחסר מוטיבציה אחרי שעבר מחלה קשה או משבר אישי.

במצבים כמו אלו, אנחנו נוטים להרגיש עייפות פיזית ונפשית וחוסר ריכוז שמעמידים בפנינו אתגר גדול כשאנחנו צריכים לעמוד במחוייבויות שלנו, בין אם זה להגיש פרוייקט עד לדד ליין מוגדר, להגיע מוכן למבחן או לצאת לריצה הקבועה שלנו.

תמצית האוליב תשיב לאדם את החיוניות שלו, את רוח החיים ואת ההתלהבות שיגרמו לו להרגיש עירני, מסוגל וחזק, גם מנטלית וגם פיזית.

 

 

4 טיפים שיעזרו לכם נגד מוטיבציה ודחיינות

עם מצבים מנטליים בהם האדם רוצה לראות שינוי בדרך החשיבה ובדרך הפעולה, השימוש בעזרה חיצונית יחד עם עזרה פנימית ועצמית הוא השילוב המנצח. במקרה שלנו, דרך יעילה מאוד בה אנחנו יכולים ליצור שינוי משמעותי במצבנו תהיה שימוש בטיפולים עם תמציות באך ייחודיות שייסיעו לנו להתמודד מנטלית עם הבעיה יחד עם עבודה עצמית שדרכה נוכל לשנות את הדרך שבה אנחנו רואים את הדברים ומתמודדים איתם.

טיפול בפרחי הבאך יעיל כשלעצמו, אך הוא יכול להיות יעיל אפילו יותר אם תסתכלו על הדברים קצת אחרת, ותעזרו לעצמכם לעשות את השינוי מבפנים. הנה כמה דברים שיעזרו לכם בימים הקשים האלו שאתם פשוט חסרי אנרגיה ולא מצליחים להיות פרודקטיביים:

1. הכריחו את עצמכם להתחיל – זה אולי נשמע טיפשי לתת עצה כזו למי שסובל מדחיינות וחוסר מוטיבציה להתחיל דברים, אבל לא פעם הקושי עובר ברגע שפשוט מתחילים לעשות.

אם אתם לא מסוגלים לחשוב על הריצה הזו שהבטחתם לעצמכם שתעשו, שימו את בגדי הספורט שלכם וצאו לרוץ. אם יש לכם פרוייקט בעבודה שאתם לא יודעים מאיפה להתחיל, שבו עם דף ותתחילו לתכנן אותו. בדרך כלל אחרי כמה דקות, הרגשות שמנעו מכם לבצע את מה שאתם רוצים לעשות נעלמים כלא היו.

2. תרשו לעצמכם להתחיל מחדש – גם אם זה באמצע היום, ובראש שלכם כבר קיטלגתם את זה כיום גרוע שבו לא תצליחו לעשות שום דבר, תרשו לעצמכם להתחיל את היום מחדש.

תאמרו לעצמכם שמה שהיה עד עכשיו לא משנה, ואל תיפלו למלכודת שגורמת לכם לשכנע את עצמכם שאין לכם יכולת לעשות את זה, שאתם עצלנים וחסרי מוטיבציה.

מה שמגדיר מי אתם זה הפעולות שלכם, והפעולות שלכם נשלטות על ידי המחשבות שלכם. אם תמשיכו להגיד לעצמכם שאתם דחיינים, במוקדם או במאוחר כנראה שבאמת תהפכו לכאלה.

3. התחילו במשימות קטנות – יש לנו מנגנון במוח שנותן לנו סוג של פרס בכל פעם שאנחנו מצליחים לעשות משהו. המנגנון הזה לא מאוד מתוחכם, ואתם יכולים להשתמש בו לטובתכם.
אם אתם מתקשים לבצע את המשימות הגדולות והמפחידות שלכם, התחילו בקטן. נקו את הסלון, סדרו את החדר שלכם או תירשמו לחוג היוגה הזה שרציתם להירשם אליו בשנה האחרונה.

כל ביצוע משימה קטנה כזו יפריש לכם דופמין במוח שיחדיר בכם מוטיבציה ואופטימיות ויגרום לכם להתחיל מומנטום שיגרום לדחיינות להתפוגג. אז תתחילו להעיף משימות קטנות, סמנו בוי או מחקו את המשימות שביצעתם ולאט לאט תתקדמו משם למשימות הגדולות יותר.

4. עשו משהו טוב בשביל עצמכם – בכל יום אתם במלחמה פנימית שבה אתם צריכים לשכנע את עצמכם לעשות הרבה דברים שאתם לא תמיד רוצים לעשות. שלא תבינו לא נכון, זו גישה נכונה, לא תמיד אנחנו רוצים להכין מצגת בעבודה או להגיש דו"ח למס הכנסה, אבל יש דברים שחייבים לעשות.

אבל בימים שאתם לא מצליחים לנצח את המלחמה הזו, לשחרר לרגע יכול דווקא להיות הדבר הזה שיעשה את כל ההבדל. אז איך הופכים ימים גרועים לימים טובים, ונלחמים בפסימיות? איך נלחמים בדימוי עצמי נמוך לפני שמחפשים טיפול בחוסר בטחון עצמי? עושים משהו שאוהבים. יוצאים לטיול בפארק אם אפשר, עושים קצת ספורט כדי להזיז את הגוף ולהזרים הורמונים "שמחים" בגוף או מתקשרים לחבר או חברה שתמיד כיף לנו לדבר איתם. לפעמים קצת חמלה עצמית זה מה שנדרש.

פסימיות, חוסר מוטיבציה, דחיינות – אלו לא גזרות משמיים, אלא מצבים רגשיים שניתנים לשינוי בעזרת הטיפול הנכון. אז התחילו טיפול בפרחי באך, אל תיתנו למחשבות הפסימיות לנצח אתכם, ואתם בדרך הנכונה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

מקרי ילדים שקרו

עקבו אחרי בפייסבוק

לקוחות מספרים

מקרים שקרו​

טיפול בתופעות גיל המעבר

טיפול בפרחי באך בתופעות גיל המעבר גיל המעבר אצל נשים, המתרחש לרוב בסוף שנות הארבעים או תחילת שנות החמישים, מלווה בשינויים הורמונליים ובין היתר: ירידה בייצור של הורמון הפרוגסטרון, וירידה

טיפול בחרדות באמצעות פרחי באך

טיפול בחרדות באמצעות תמציות

טיפול בחרדות באמצעות פרחי באך – יש חיה כזו חרדה, על סוגיה השונים, עלולה לגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים, לנידוי חברתי ואף לסבל גופני ממשי. החדשות הטובות הן, שבאמצעות טיפול

טיפול בבעיות שינה

על טיפול בבעיות שינה ועייפות

טיפול בבעיות שינה – הסוד הוא בפרחים כמעט לכל אחד ואחת מאתנו יוצא להתמודד מעת לעת עם מצבים של עייפות, כאשר לעיתים יש למצב זה סיבה ברורה, כמו קושי להירדם

טיפול בפרפקציוניזם

טיפול בפרפקציוניזם בעזרת פרחי באך

טיפול בפרפקציוניזם ובוורקהוליזם פרפקציוניזם יכול להישמע לעיתים קרובות כמשהו חיובי. הרי אנשים פרפקציוניסטים מצפים מעצמם לטוב ביותר, ולכן, גם ודאי פועלים על מנת שהדברים יענו על הציפיות שלהם. יחד עם זאת,

טיפול בכעסים

על טיפול בכעסים ופרחי באך

טיפול בכעסים אנשים אשר מתמודדים עם התקפי כעס וזעם קיצוניים, עלולים לסבול מירידה משמעותית ברמת החיים, מקשיים חברתיים, ומפגיעה כללית בהתנהלות היומיומית שלהם הן בעבודה, הן בזוגיות והן בתחומי חיים

טיפול בהפרעות קשב וריכוז

טיפול בהפרעות קשב וריכוז דרך הפרחים

טיפול בהפרעות קשב וריכוז בשנים האחרונות, קיימת מודעות גדולה לנושא של הפרעות קשב וריכוז. מודעות זו גורמת להורים ולאנשי חינוך להיות ערניים לתסמינים השונים של ההפרעה, ולהפנות יותר ויותר ילדים