טיפול לאיתי בגן חדש – מילד נוח לילד אלים

תוכן עניינים

עינת, אמו של איתי בן ה 5 הגיעה אליי והתייפחה בבכי רוב הפגישה. היא סיפרה שבכל יום מתקשרת אליה הגננת לספר לה על עוד מקרה של אלימות שבו בנה איתי היה מעורב והיא כבר אובדת עצות. בזמן קצר יחסית הם ניסו כל כך הרבה ושום דבר לא באמת עזר: cbt, ריפוי בעיסוק, טיפול בבע״ח, באומנות ומה לא.
איתי ילד רגיש, נוח ונעים שהתחיל השנה גן חדש כי המשפחה עברה דירה לעיר אחרת והוא מתקשה לגלות הסתגלות לשינויים. הייתה לו תקופה של בדידות והסתגרות והיה לו מאוד קשה ליצור קשרים עם הילדים החדשים. היא יודעת שחשוב לו מאוד לרצות את כולם ולצערה, תכונה שעד עכשיו הייתה מאוד נוחה בשבילה (עוד מעט תשמעו מה אני חושבת על זה), הפכה לשלילית והוא נגרר אחרי הילדים הצעקניים והאלימים בגן וכך קורה שבכמה חודשים בנה המתוק והרגוע הפך לילד אגרסיבי, מתחצף ואלים שכבר מתויג בגן כילד בעייתי: ילד שמגלה עצבנות, חוסר סבלנות והתפרצויות. במקום לסחוף אחריו, הוא נסחף בעצמו.

לאחר שעינת פרקה את שעל ליבה (כי בעייני זה חלק מהותי מהטיפול וגם לנו ההורים מגיע לפרוק ולהתפרק כדי שנוכל יחד לאסוף את החלקים ולסדר מחדש וטוב יותר), היה חשוב לי לשקף לה שילד מרצה, טוב ונוח, משלם מחיר על כך. ילד לא אמור להיות נוח (הוא לא ספה) ותכונה כזו שאנחנו מזהים אצל הילד שלנו צריכה להעלות אצלנו סימני שאלה: האם הוא לא מביע את דעתו ורצונותיו? האם בשביל אחר הוא יוותר על הצרכים של עצמו (משחק, מאכל אהוב…) למרות שמגיע לו והוא רוצה מאוד? ילד שמתחשב באחיו, חבריו וסביבתו זה מקסים אבל לעיתים כשזה יוצא מאיזון, קיימת סכנה שילד מרצה, יאבד את הקול הפנימי והריצוי של האחרים יגיע על חשבון הצרכים שלו.

אין לי ספק שכוונותיו של איתי טובות והוא פשוט חושש להישאר בלי חברים, ולכן נגרר על ידי הילדים הבעייתיים שהם הבולטים בגן. הדרכתי את אמו כיצד לשוחח עם איתי על ההתמודדות שלו כילד חדש בגן, כיצד לחזק את ביטחונו העצמי, לעודד עצמאות ובחירה אישית ולצייד אותו בכלים כך שהוא יידע להקשיב לקולו הפנימי, לעמוד על שלו, להבחין בין טוב ורע ולא להיגרר בקלות ע"י ילדים. הכנתי לאיתי בקבוק תמצית פרחי באך שתעזור לו להסתגל לשינויים בחייו: למעבר הדירה והגן החדש, שתסיע להפסיק לרצות ולחזק את הביטחון העצמי והכנסתי גם תמציות שירגיעו אותו ויורידו את האגרסיביות והאלימות. במקביל הכנתי גם לאמו עינת תמצית כי הרגשתי שגם היא זקוקה לתמיכה רגשית.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

אין לתאר כמה שמחתי לקבל שיחת טלפון מעינת לאחר שבועיים, שבו היא סיפרה לי שההתנהלות בבית הרבה יותר שלווה ורגועה והיא כבר לא חוששת לענות לטלפון מהגן 🙂 איתי כמעט ולא מתפרץ ומתעצבן, האלימות בגן פחתה והכי חשוב שהיא מרגישה שאיתי קיבל כלים (לחיים) להביע את עצמו ולעמוד על שלו כשמשהו לא מרגיש לו נכון.

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי