טיפול בחרדה חברתית, אילמות סלקטיבית וחוסר ביטחון עצמי

תוכן עניינים

אורטל, אמה של נעמה בת ה-4 הגיעה אלי לפגישה מותשת, חסרת אונים וכמעט מיואשת. לא מאמינה שיכול להיות שינוי בהתנהגות של בתה הבכורה. הם עברו כל כך הרבה: קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק, טיפול פסיכולוגי ומה לא… שום דבר לא עזר. לבסוף, בעצת הפסיכולוג הם החליטו לנסות פתרון רגשי – פרחי באך.
נעמה היא ילדה טובת לב ורגישה מאוד, קולטת כל דבר, מופנמת, ביישנית וסובלת מחרדה חברתית ואילמות סלקטיבית. כלומר איננה מדברת כלל עם אחרים שאינם בני משפחה. כתוצאה מהמצב נעמה חווה בבית הרבה התקפי זעם וסף תסכול נמוך. היא מרבה לבכות וליילל מכל דבר ואיננה עצמאית בהתאם לגילה. תסמינים מובהקים של חרדה חברתית אצל ילדים.

כבר לאחר מפגש אחד ובקבוקון של תמצית פרחי באך, אורטל התחילה להרגיש שינוי אצל נעמה הקטנה. בבקבוק השני דיווחה לי אורטל על נקודות אור קטנות שהכניסו שמחה גדולה ואופטימיות לליבה. אורטל עדכנה אותי שלראשונה נעמה התייחסה ואמרה שלום לשכנה, יצרה אינטראקציה עם המלצרית במסעדה ואפילו הגננת סיפרה שנעמה מתקשרת ומשחקת עם הילדים בגן בחופשיות גדולה יותר.

לקראת תום הטיפול אורטל דיווחה על שיפור ניכר אצל נעמה, ביתה הבכורה. נעמה יותר תקשורתית וחברותית, הצליחה להתגבר על החרדה מאנשים זרים, ועל הביישנות שגרמו לה לתסכול גדול ולהתקפי זעם. עד היום אורטל דואגת לשלוח לי סרטונים של נעמה משתתפת בהצגות בגן ובמסיבות יום ההולדת ומשחקת עם חברים שרכשה לעצמה בגן השעשועים.
ואני… מתמלאת נחת ואשור גדול כי אני יודעת שנעמה בכיוון הנכון וכשהפחדים אינם מגבלה, השמיים הם הגבול עבורה.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%
WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי