טיפול רגשי לאורן בן 8 לאחר הגירושים של הוריו

תוכן עניינים

גירושין הם סיפור מורכב, בעל השפעה אדירה על כל המעורבים. במקרה של גירושין עם ילדים, התמונה הופכת רגישה שבעתיים. הילדים, שגם כך מתקשים עם שינויים, חווים רעידת אדמה של ממש. רבים מהילדים עוברים משבר רגשי, מגלים התנהגויות שלא נחשבות לנורמטיביות ועלולים להישאר עם נזק מצטבר של שנים. החדשות המעודדות הן שעם קצת תשומת לב, וטיפול נכון, אפשר לשנות את המצב לחלוטין. והמקרה של אורן מוכיח את זה בדיוק, ומראה שיטה טבעית ויעילה במיוחד להגשים את המשימה של התמודדות עם גירושין.

ההשפעה השלילית של הגירושין

זה התחיל כשאביו של אורן בן השמונה הגיע אליי לפני מספר חודשים, מיואש מהתנהגות בנו הבכור והאהוב. הוא נהג לקבל כמעט מדי יום תלונות מהמורה שלו, וכבר חשש לענות לטלפונים שלה. למדתי שאורן ילד חכם, רגיש וחברותי שמתמודד עם קשיים בוויסות החושי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים נוספים. הוא מתקשה להתרכז בלימודים. הוא נוטה להתייאש מהר ולהרים ידיים משיעורי הבית וממשחקים שדורשים ממנו מאמץ וריכוז.

מהר מאוד, הבנתי שמדובר במקרה קלאסי של גירושין עם ילדים קטנים (או בוגרים יותר), והטלטלה שהוא גורם לה בחיי הצעירים. אביו סיפר לי כי לפני מספר חודשים הוא ואמו של אורן התגרשו, ומאז המצב של אורן החמיר. אורן נעשה תזזיתי וחסר מנוחה, כועס ומתפרץ על כל דבר שלא מסתדר לו, אגרסיבי מאוד עם חבריו ואפילו עם אחיו הקטנים, בוכה בקלות ומשתמש במניפולציות רגשיות בכדי לקבל את מבוקשו.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

כך תעברו גירושין עם ילדים ביתר קלות

במהלך השנים, למדתי את היתרונות של טיפול בפרחי באך עבור ילדים, שמתקשים פעמים רבות בטיפולים "מסורתיים" (למשל, מסגרת של טיפול פסיכולוגי בה הילד מתקשה לשתף לאחר החוויה הקשה שעבר). פרחי באך עשויים להציע תוצאות יעילות תוך פרק זמן קצר, ובכך להקל על הילד – והוריו- בהתמודדות היום-יומית שלהם. העובדה שהטיפול נחשב בטוח לחלוטין ולא כרוך בתופעות לוואי מהווה יתרון משמעותי בכל הנוגע לאוכלוסיית הילדים.

במקרה הזה, לאחר שיחת האבחון הכנתי לאורן תמצית פרחי באך שתעזור לו במשימה המורכבת של הסתגלות לשינויים משמעותיים, ואולי אפילו טראומתיים – הגירושים של הוריו. מדובר בשינוי מאוד משמעותי ולא פשוט לילד, במיוחד כזה שכבר סבל מקשיים עוד קודם לכן. קיוותי שהתמצית תסייע לו להכיל את המצב החדש, להתרגל אליו ולקבל את הצדדים החיוביים שבו. היא גם תקל עליו רגשית, בהתמודדות הלא פשוטה במשפחה, בבית הספר, מול החברים. כדי להקל עליו בבית הספר, הוספתי גם תמציות שיעזרו לו להתרכז ולהתמקד, יורידו היפראקטיביות ותזזיתיות ויחזירו לו את תחושת השליטה בגופו, כך שלא יגיע למצבים של התפרצויות זעם ואגרסיביות וישלוט בכעסיו.

שמחתי לשמוע מאבא של אורן, שכבר לאחר כשלושה שבועות המורה עדכנה אותו כי היא מרגישה שינוי גדול בהתנהגות של אורן בכיתה. אביו סיפר לי שאורן רגוע יותר ומצליח להתרכז ולתקשר עם חבריו בצורה נעימה, התקריות האלימות ועימם הטלפונים הלא נעימים מהמורה פחתו משמעותית. לאחר עוד שלושה בקבוקים, ניכר שיפור גם בתחושת הביטחון העצמי של אורן שקצת התערערה בתקופה האחרונה: ממצב של חוסר ביטחון עצמי, שנפוץ מאוד אצל ילדים שחווים טלטלה מהותית בחייהם, הביטחון העצמי שלו החל להרקיע שחקים. אז יכול להיות שעדיין יהיו לאורן קשיים, מכיוון שהשפעות הגירושין עשויות ללוות אותו גם שנים קדימה, אבל אין ספק שזהו צעד חשוב שסייע להחזיר אותו למסלול הנכון.

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי