הסתגלות לגן חדש – הסיפור של עדי שלי בגן עירייה

תוכן עניינים

"זה לא החזק ביותר ששורד, גם לא האינטליגנטי ביותר. שורד הוא מי שיודע להתאים את עצמו לשינויים בצורה הטובה ביותר" (דרווין)

אשתף אתכם במקרה אישי שלי (אחד מני רבים), בו פרחי הבאך סייעו והקלו עלינו להתמודד עם אתגרי החיים, ובמקרה הזה הסתגלות לגן בימים הראשונים. יולי-אוגוסט הביאו איתם חופש, שמש, כיף וים, אבל יחד איתם הגיעו גם סיומי גנים, שינויים וחופשים, פרידות והתחלות. עדי, הילד הבכור שלי נפרד מהגן הפרטי שהיה הבית השני שלו בשנים האחרונות, מגננות אהובות שליוו אותו זמן רב ומחברים טובים ששיחק איתם מאז שהוא זוכר את עצמו והתחיל גן עירייה חדש בספטמבר. הוא עבר תקופה של המון שינויים, תקופה של התחלה חדשה, מרגשת אבל גם קצת מפחידה ומאיימת (תחשבו עלינו המבוגרים מתחילים עבודה חדשה…): הסתגלות לגן עירייה חדש, עם ילדים לא מוכרים, צוות גננות חדש, סדר יום שונה. וזה

ידעתי שצפויה לעדי שלי תקופה לא פשוטה של הסתגלות לשינויים, ולכן כבר באוגוסט התחלתי להביא לו טיפות פרחי באך קסומות שעזרו לו להתמודד, להתרגל ולהסתגל בקלות יחסית למסגרת הגן החדשה. פרחי הבאך עזרו לו לשחרר את העבר ולהתמסר לריגוש של החדש, ונראה שהוא קיבל את השינוי כמו גדול.

תמציות פרחי באך לרכישה:
-17%
-17%
-17%
-17%

מתמודדים עם שינויים כמו גדולים

שימו לב שלא מדובר כאן רק במקרה של הסתגלות לגן. במרוצת החיים נחשפים ילדינו לשינויים רבים ומתמודדים עם עולם משתנה ומתחדש כל הזמן: הולדת אח חדש, שינוי מגורים, כניסה לגן ולבית ספר, גירושים ועוד. השינויים עלולים לעורר אצל הילד שלל רגשות ותחושות קשות: חרדה ומצוקה רגשית, קנאה, עצבנות, חוסר סבלנות והתפרצויות, חוסר ביטחון עצמי והיווצרות דפוסי התנהגות בעייתיים לילד ולסביבת החיים שלו.

ברור שלא כל שינוי הופך למשבר ולא כל התחלה חדשה הופכת לקטסטרופה וזה חלק נורמטיבי מהחיים. אבל, יש מצבים שבנוסף לתמיכה ולאהבה הבלתי תלויה שעלינו להעניק לילדינו, יש צורך לשלב כלי טיפולי תומך בשביל להקל עליו וגם עלינו את ההתמודדות עם החיים וליצור עבורו חוויות חיוביות.

הסתגלות לגן בצורה טבעית ויעילה

אז בין אם זה ילד בכור שעובר הסתגלות לגן בפעם הראשונה, ילד שזה עתה התחיל כיתה א' או ילד רביעי שהתחיל תיכון או חוזר לעוד שנה בבית הספר היסודי – לנו ההורים יש שוב סיבות לדאגה.  קשיי הסתגלות אצל ילדים הם דבר נפוץ, אבל בר טיפול. לי חשוב שתדעו שטיפול בתמציות פרחי באך נותן מענה פשוט ויעיל למרבית הקשיים והדאגות שבהם אנו נתקלים עם ילדינו בכל הקשור להתמודדות שלהם עם ההסתגלות לביה"ס או הגן, להתמודדויות החברתיות או לקשיי הלמידה. הטיפול הזה נחשב לבטוח לחלוטין ואינו כולל תופעות לוואי או סיכונים.

ולהורים המודאגים – טיפול בפרחי באך עובד מדהים על ילדים ומקל מאוד על צליחת אותה תקופת הסתגלות לגן. אבל חשוב לא פחות התיווך לסיטואציה שמקבל הילד מהוריו (במיוחד במצבים בהם ההורה לא יכול לשהות עם ילדו בגן בימי ההסתגלות, כמו שקרה בתקופת הקורונה). לכן, כחלק מהטיפול אצלי וללא תוספת תשלום, אני מציעה להתאים לאחד מההורים תמצית פרחי באך אישית כי הילדים שלנו צריכים אותנו רגועים ומאוזנים כדי שנוכל להיות שם בשבילם בתקופה הזו.

עם תמציות פרחי באך, אנחנו וילדינו נעבור את השנה בביה"ס, או בגן בדרך הקלה, הבריאה והמאוזנת!

WhatsApp
Facebook
Email
Telegram
מקרי ילדים שקרו
תוכן עניינים
עקבו אחרי בפייסבוק
לקוחות מספרים
יש לכם שאלה?
רוצים להתייעץ איתי?
שרון אזולאי