לוקים בחוסר אסרטיביות? מצאנו את הטיפול המושלם

חוסר אסרטיביות

טיפול בפרחי באך לחוסר אסרטיביות

 

בעולם שלנו – גם אם אנחנו לא רוצים להאמין בזה – כולנו חייבים לדאוג לאינטרסים שלנו כל הזמן.

 

העולם האמיתי מעמיד בפנינו מציאות שאפשר לסכם אל תוך פתגם אחד – "אם אין אני לי, מי לי?".

אם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם האנשים שסביבנו ולעמוד על שלנו.

 

אבל מה משפיע על היכולת שלנו "לעמוד על שלנו" ולמה זה כל כך חשוב שנדע להיות אסרטיביים?

מה זה אומר להיות אסרטיבי ולמה זה משנה?

 

שאלתם את עצמכם פעם מה הסיבה לזה שלחבר הזה שאנחנו מכירים אין שום בעיה לגשת למנהל שלו ולבקש העלאה בעוד שאנחנו מקבלים חום רק מלחשוב על לגשת למוכר בחנות כדי להחליף מוצר פגום?

 

הסיבה הזו היא, ברוב המקרים, חוסר באסרטיביות.

 

אסרטיביות היא היכולת של אדם לבטא את מה שהוא מאמין בו ולעמוד על הזכויות שמגיעות לו בלי לפגוע באנשים אחרים ולפגוע בזכויות שלהם.

 

כשמסתכלים על ההגדרה הזו – נראה שאסרטיביות (דעתנות בעברית) היא יכולת נדרשת עבור בני האדם, ובמיוחד בעולם המודרני.

 

האסרטיביות נובעת מתוך ביטחון עצמי והיא משפיעה על פיתוח מיומנויות חשובות רבות:

 

  • היכולת לדרוש את מה שמגיע לנו
  • היכולת להביע את הדעות שלנו
  • היכולת להביע את הרגשות שלנו
  • היכולת להשיג את מה שאנחנו רוצים
  • היכולת להאמין בעצמנו וביכולות שלנו
  • היכולת לפעול על פי העקרונות שלנו ולא לוותר עליהם

 

אבל הרבה מעבר ליתרונות הספציפיים האלו שיש לאסרטיביות – בפועל מדובר על לקיחת אחריות.

אדם אסרטיבי לוקח אחריות על מה שהוא חושב, על המאמצים שהוא משקיע ועל ההישגים והכשלונות שלו.

 

האסרטיבי הוא זה שמוביל. הוא יודע שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה וצריך לעשות והוא גם מוכן לעבוד בשביל זה כי הוא מאמין בעצמו.

 

בנוסף לכל אלו, סל המאפיינים של האדם האסרטיבי גם כולל התבטאות ברורה ועניינית, הקשבה לאנשים אחרים והתנהגות מכבדת ומנומסת.

 

המסקנה היא שאם נצליח להפוך לקצת יותר אסרטיבים – הרווח האישי שלנו יכול להיות גדול.

 

אנחנו נוכל לעשות יותר, להגשים את עצמנו, להגיד את מה שאנחנו מאמינים בו ולא לתת לאחרים למנוע מאיתנו לקבל את מה שמגיע לנו.

 

אבל רגע לפני שנדבר על איך אפשר להפוך לאסרטיביים, בואו נדבר קצת על המצב ההפוך.

 

הגבול הדק בין טוב לב לבין אישיות מרצה

 

קיימים לא מעט מבחנים שמטרתם לאפיין ולמדוד את תכונות האישיות שלנו כבני האדם.

 

אבל מכל מבחני האישיות שהומצאו עד היום, מבחן אחד תפס את מקומו כבסיס לענפים שונים בעולם הפסיכולוגיה.

 

מודל חמש התכונות הגדולות (Big Five Personality Traits) הוא מודל שפותח במשך עשרות שנים על ידי פסיכולוגים שונים.

 

על פי המודל, קיימות 5 תכונות בסיסיות שבעזרתן אפשר לנבא, להסביר ולהבין את ההתנהגות שלנו.

 

אחת מהתכונות האלו, היא נעימות (Agreeableness). התכונה מאופיינת באדיבות, רצון לעזור ולתרום, סימפתיה, נכונות לשתף פעולה, תמימות, התחשבות ועוד.

 

אנשים עם דירוג גבוה בתכונה זו הם אלו שמשתפים פעולה, אלו שמקשיבים לאחרים ועוזרים למי שצריך.

 

הם מצליחים לתקשר בהרמוניה עם אנשים אחרים וליצור קשרים חברתיים משמעותיים.

 

אין דבר שלילי בדירוג גבוה בתכונה הזו. הבעיה מתעוררת כשאנחנו עוברים את הגבול בין להיות כאלו שנעימים ואדיבים למי שסביבנו לבין כאלו שלא מסוגלים להגיד לא ולדאוג לצרכים שלנו מחשש מבדידות וקשיים חברתיים.

 

"אל תהיה פראייר"

 

מכירים את המשפט הזה? אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות "פראייר" ואנחנו ממש לא רוצים שיחשבו עלינו שאנחנו כאלו.

 

אבל האמת היא שאם מסתכלים על זה, חוסר האסרטיביות שלנו יכולה בקלות להפוך אותנו לפראיירים.

 

הנה כמה מאפיינים של אדם לא אסרטיבי עם אישיות מרצה:

 

  • זה ש"נחמד יותר מדי"
  • לא מראה כעס כשצריך כדי לא לפגוע ולהיכנס לעימות
  • לא אומר את מה שהוא צריך להגיד כדי לא ליצור אי נעימות
  • לא יודע לדרוש מאחרים לשלם לו או לספק את מה שהבטיחו
  • עושה מה שהוא חושב שאנשים רוצים במטרה לרצות אותם

 

נשמע ממש כמו…פראייר, לא?

 

כולנו מכירים מהחיים שלנו מקרים בהם אנחנו או אנשים אחרים פעלו לפי דפוסי ההתנהגות והמחשבה האלו, וראינו את הבעייתיות שבהם לא פעם.

 

אנשים עם אישיות מרצה מתקשים להציב גבולות, להיות מי שהם באמת ולא להיות מושפעים מהדרישות והרצונות של האחרים.

 

אישיות מרצה וחוסר אסרטיביות יכולים להיות מכשול אמיתי בפנינו בין אנחנו רוצים לחיות את החיים שמגיעים לנו ובין אם אנחנו רוצים להצליח ושואפים גבוה.

 

איך הופכים לאסרטיביים יותר?

 

עכשיו מגיע החלק הכי חשוב – האם אנחנו יכולים להפוך לאסרטיביים יותר? איך אפשר לעשות את זה?

 

המסקנות של המחקרים הפסיכולוגיים בנושא הן שהאסרטיביות היא תכונה נרכשת.

אמנם לדפוסי המחשבה וההתנהגות שסיגלנו לעצמנו בגיל צעיר יש משקל גדול, אבל אנחנו יכולים להפוך לאסרטיביים יותר בכל שלב בחיים אם נשנה את דרך המחשבה וההתנהגות שלנו.

 

טיפול בתמציות פרחי באך באישיות מרצה עם התמציות הנכונות, למשל, יכול להביא לשיפור משמעותי.

 

המומחיות שלי כמטפלת בפרחי באך היא להתאים לאנשים תמציות באך שיניעו אצלם תהליך פנימי.

 

לפעמים המטרה של התהליך הזה הוא להעלים פחדים וחרדות, לפעמים הוא נועד ליצור שלווה ורוגע ולפעמים הוא נועד לחזק אסרטיביות.

 

יש שתי תמציות פרחי באך לטיפול בחוסר אסרטיביות ואישיות מרצה שיכולות להיות יעילות מאוד.

 

הן יגרמו לך להאמין בעצמך ולהיות אסרטיבי יותר והכי חשוב – יעזרו לך לדאוג לצרכים שלך והזכויות שמגיעות לך ולא להתפשר כשלא צריך.

 

Centaury

 

תמצית זו מושלמת לטיפול באלו שמתקשים להתמודד עם אישיות מרצה.

 

היא מתאימה לאלו שמזניחים את הצרכים שלהם ושמים את האחרים לפני עצמם.

 

אלו שטובים מדי, נחמדים מדי ושקטים מדי ומעדיפים לספק את הרצונות של הסביבה מאשר לעמוד על שלהם.

 

תמצית ה-centaury מספקת כמה יתרונות:

 

  • הופכת את האדם לאמיץ יותר
  • מחזקת ביטחון עצמי
  • מחדירה באדם נחישות

 

התמצית עוזרת מאוד לאלו שלא מסוגלים להגיד "לא" להצליח להגיד "לא" כשצריך.

היא מאפשרת לאדם להציב גבולות כדי שיוכל ליצור לעצמו מרחב לחשוב ולהרגיש בעצמו וגם להגשים את הרצונות והצרכים שלו.

 

בנוסף, היא גם עוזרת להשתחרר מהצורך לרצות את רצונות של אחרים ומסייעת לאדם להבין שהצרכים שלו חשובים.

Cerato

 

התמצית הזו מתאימה למי שדפוסי המחשבה וההתנהגות שגורמים לחוסר האסרטיביות שלו נובעים מחוסר בטחון וקשורים גם לנושא טיפול בחוסר בטחון עצמי.

 

התמצית מיועדת לאנשים שלא מרגישים שהם מסוגלים לקבל החלטות בעצמם ולכאלו שלא לוקחים אחריות על החיים שלהם.

 

אנשים אלו נוהגים לבקש עצות מאחרים ומתייעצים על כל החלטה קטנה שהם צריכים לקבל במקום לקחת את ההחלטה בעצמם.

 

התמצית מתמקדת בשיפור האמונה העצמית והביטחון העצמי של האדם ומחזקת לו את הביטחון ביכולת השיפוט שלו ובאינטואיציות שלו.

 

היא יוצרת אמונה של "אני יכול" ומשפרת את היכולת של האדם לקחת אחריות על הבחירות שלו ועל החיים שלו.

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

מקרי ילדים שקרו

עקבו אחרי בפייסבוק

לקוחות מספרים

מקרים שקרו​

טיפול בתופעות גיל המעבר

טיפול בפרחי באך בתופעות גיל המעבר גיל המעבר אצל נשים, המתרחש לרוב בסוף שנות הארבעים או תחילת שנות החמישים, מלווה בשינויים הורמונליים ובין היתר: ירידה בייצור של הורמון הפרוגסטרון, וירידה

טיפול בחרדות באמצעות פרחי באך

טיפול בחרדות באמצעות תמציות

טיפול בחרדות באמצעות פרחי באך – יש חיה כזו חרדה, על סוגיה השונים, עלולה לגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים, לנידוי חברתי ואף לסבל גופני ממשי. החדשות הטובות הן, שבאמצעות טיפול

טיפול בפרחי באך נגד פחד מחיות

פוחדים מחיות? יש לנו את הטיפול המושלם עבורכם  אם יש לכם פחד מחיות או חרקים, הטיפולים בתמציות הבאך יכולים להיות הנשק הסודי שלכם, זה שישנה את התמונה לחלוטין ויפחית בצורה

טיפול בבעיות שינה

על טיפול בבעיות שינה ועייפות

טיפול בבעיות שינה – הסוד הוא בפרחים כמעט לכל אחד ואחת מאתנו יוצא להתמודד מעת לעת עם מצבים של עייפות, כאשר לעיתים יש למצב זה סיבה ברורה, כמו קושי להירדם

טיפול בפרחי באך לרגישות יתר

רגישים מאוד? נפגעים בקלות? לפרחי הבאך יש איך לעזור לכם כשאתם רואים סצנה עצובה בסרט אתם מרגישים אמפתיה כלפי הדמויות עד כדי כאב? מצבים מלחיצים ומקומות עמוסים גורמים לכם להרגיש